Türkiye’nin en büyük ticaret platformu
Gittigidiyor.com Türkiye’nin ilk açık arttırma sitesi olarak 2001 yılında faaliyete başladı ve bugün ayda 4.5 milyon kişi siteyi ziyaret etmektedir. Sitenin kurucularından Burak Bey başarılarının sırrını işlerine olan bağlılıkları ve her türlü engele rağmen yaptıkları işe inanmaları olarak açıklıyor. Site ürünlerini satmak isteyen müşterilerle bu ürünleri almak isteyecek müşterileri buluşturuyor. İş modeli olarak bakıldığında ürününü sergilemek isteyen kişi belli bir listeleme ücreti karşılığı ürününü siteye koyuyor, ürünü alan kişi sitenin havuzuna ürünün ücretini gönderiyor, alıcı ile verici kendi arasında ürün teslimatını gerçekleştiriyor, gittigidiyor.com alıcıdan teslimat onayını aldıktan sonra havuzunda bloke ettiği parayı satıcıya gönderiyor. Listeleme bedeli, gerçekleşen satışın %10’u kadar olan hizmet bedeli ve reklam gelirleri sitenin gelir kalemlerini oluşturuyor. Gittigidiyor.com ilk günden itibaren müşterilerinden listeleme ücreti talep ediyor çünkü bu şekilde hem sahte ürünleri elimine etmiş hem de gelir elde etmiş oluyorlar. Gittigidiyor.com Türkiye’de bir ilk olmanın avantajını yaşıyor ancak sitenin durumunu daha iyi anlamak için kısaca güçlü ve zayıf yönlerini ortaya koymak ve önündeki fırsatları ve tehditleri değerlendirmek faydalı olacaktır. SWOT (Strengths, Weaknesses, Opportunities, Threats)
Güçlü yönleri
- Kurucularının işlerine olan bağlılığı
- Türkiye’de ilk olmasının avantajları
- Aylık ziyaretçi sayısının oldukça yüksek olması(bilinirlik ve sadakat oluşturulmuş)
- Güçlü bir kullanıcı Networküne sahipler
- Güvenli ticareti desteklemesi
- Yaratıcı uygulamalara önem vermeleri(iş ortaklığı programı)
- Teknolojiye yatırım yapmaları(yenilikleri takip etmeleri)
Zayıf yönleri
- Büyümekte ve farklı olan bir iş olduğundan devletin baskısı
- Sahte veya çalıntı ürünlerin takibinin zorluğu
- Güvenli ticaretin sadece Türkiye’deki bankalarla gerçekleştirilebilmesi
- Pazarlama anlamında planlı bir çalışma olmaması
Fırsatlar
- Internet kullanımının artmasıyla pazarın büyümesi
- Ebay pazara girerse birleşmek iki şirket için de fırsat olabilir
Tehditler
- Büyük firmaların pazara girmesi(ebay) pazar payını çalabilir
No comments:
Post a Comment