
İnsanların vazgeçemeyeceği önemli bir eylem yemek yemek..Ancak her zaman yemek hazırlamak ve pişirmek için uygun koşullara ya da zamana sahip olmayabilir insan. Böyle durumlarda sipariş verip paket servis ile eve getirtmek çok daha kolay gelir. Yakın zamana kadar telefonla sipariş vermek tercih edilirdi. Ancak bu işleminde zor yanları vardır; sevilen restoranların broşürlerini biriktirmek, kaybetmeden bütün bu kağıt parçalarını muhafaza etmek, her menü değişikliğinde yeni bir broşür edinmek, her siparişte telefonda siparişin doğru yazıldığından emin olmaya çalışmak gibi..Üstüne üstlük son promosyonlardan haberdar olmanız bir bakıma telefondaki kişinin insafına kalır. İşte tam bu noktada yeni bir fikirle yemeksepeti.com devreye girer. Amaç sipariş verme işlemini kolaylaştırmak ve müşteri açısından daha kullanışlı, kazançlı duruma dönüştürmektir.
İşte bu fikirle yola çıkan Nevzat Aydın ve iki ortağı 2001 yılının Ocak ayında yemeksepeti.com sitesini kurarlar. Bu model restoranlar tarafından kolaylıkla kabul görmek için restoran tarafına hiç ekstra yük bindirmeden oluşturulmuştur. Aynı zamanda müşteriden
de herhangi bir kredi kartı bilgisi almaya gerek kalmadan bir model oluşturulmuştur çünkü müşteri ödemesini kapıya gelen restoran kuryesine yapmaktadır. Modelin işleyişi şu şekilde olmaktadır:
Karnı acıkan insan yemeksepeti.com üzerinden çeşitli restoran menülerinden istediğine sipariş verirler, bu sipariş restorana iletilir, restoran gelen siparişi onaylarsa sistemde de onaylanmış olur, daha sonra restoran siparişi hazırlar ve kendi imkanlarıyla müşteriye ulaştırır.
Sitenin işlevi aslında sadece restoranlarla müşteriler arasında aracı olmaktır. Restoranların menülerini, fiyatlarını, promosyonlarını güncel bir şekilde müşteriye sunarak restorana daha fazla müşteri akışını sağlamış oluyorlar. Yemeksepeti.com üzerinden restorana giden her sipariş için belli bir komisyon alıyorlar. Müşterilerde hem bir arada bulabildikleri çeşitli ürünlerin arasından seçim yapma şansına hem de diğer mecralardan daha ucuza yemek satın alma şansına sahip oluyorlar. Ayrıca üyelere kendi tercihlerine yönelik yenilikler hakkında bilgi vermek amacıyla mailler gönderiyorlar. Bu mailing sistemini de güvendikleri uluslar arası bir şirketle yürütüyorlar çünkü spam olarak müşteriye iletilmek istemiyorlar. Uzun vadede olumlu bir imaj için akıllıca bir yatırım..
Ancak burada sıkıntı müşteri ile restoran arasındaki ilişkilerin sorumluluğunu almak ve bu ilişkilerde oluşabilecek sıkıntıları yönetmek. Yemeksepeti.com bu sıkıntıları her iki taraf için de olumlu olacak şekilde çözmeye çalışsa da çoğu durumda müşterinin hakkının korunmasına ve onun tarafında yer almaya çalışıyorlar. Bu nedenle müşteriden alınan geribildirimler site yönetimi için oldukça önemlidir ve tek tek değerlendirilir.
Yemeksepeti.com yönetiminin önem verdiği diğer bir konu ise web sitesinin mümkün olduğunca hızlı yüklenebilir olması ve kullanımının kolay olmasıdır.
Sitenin kullanıcı sayısı son verilere göre 240.000 ve 1400 restoran ile anlaşmalı olarak çalışıyorlar. Şaşırtıcı olan ise bu kadar tanınmak için çok az pazarlama bütçesi ayırmış olmaları ve genel olarak internet ve ağızdan ağza yayılma (word-of-mouth) ile tanıtım yapmaları. Bu da bize iyi hizmet ve internetin gücünü birleştirerek güzel işler yapılabileceğini gösteriyor.
İşte bu fikirle yola çıkan Nevzat Aydın ve iki ortağı 2001 yılının Ocak ayında yemeksepeti.com sitesini kurarlar. Bu model restoranlar tarafından kolaylıkla kabul görmek için restoran tarafına hiç ekstra yük bindirmeden oluşturulmuştur. Aynı zamanda müşteriden

Karnı acıkan insan yemeksepeti.com üzerinden çeşitli restoran menülerinden istediğine sipariş verirler, bu sipariş restorana iletilir, restoran gelen siparişi onaylarsa sistemde de onaylanmış olur, daha sonra restoran siparişi hazırlar ve kendi imkanlarıyla müşteriye ulaştırır.
Sitenin işlevi aslında sadece restoranlarla müşteriler arasında aracı olmaktır. Restoranların menülerini, fiyatlarını, promosyonlarını güncel bir şekilde müşteriye sunarak restorana daha fazla müşteri akışını sağlamış oluyorlar. Yemeksepeti.com üzerinden restorana giden her sipariş için belli bir komisyon alıyorlar. Müşterilerde hem bir arada bulabildikleri çeşitli ürünlerin arasından seçim yapma şansına hem de diğer mecralardan daha ucuza yemek satın alma şansına sahip oluyorlar. Ayrıca üyelere kendi tercihlerine yönelik yenilikler hakkında bilgi vermek amacıyla mailler gönderiyorlar. Bu mailing sistemini de güvendikleri uluslar arası bir şirketle yürütüyorlar çünkü spam olarak müşteriye iletilmek istemiyorlar. Uzun vadede olumlu bir imaj için akıllıca bir yatırım..
Ancak burada sıkıntı müşteri ile restoran arasındaki ilişkilerin sorumluluğunu almak ve bu ilişkilerde oluşabilecek sıkıntıları yönetmek. Yemeksepeti.com bu sıkıntıları her iki taraf için de olumlu olacak şekilde çözmeye çalışsa da çoğu durumda müşterinin hakkının korunmasına ve onun tarafında yer almaya çalışıyorlar. Bu nedenle müşteriden alınan geribildirimler site yönetimi için oldukça önemlidir ve tek tek değerlendirilir.
Yemeksepeti.com yönetiminin önem verdiği diğer bir konu ise web sitesinin mümkün olduğunca hızlı yüklenebilir olması ve kullanımının kolay olmasıdır.
Sitenin kullanıcı sayısı son verilere göre 240.000 ve 1400 restoran ile anlaşmalı olarak çalışıyorlar. Şaşırtıcı olan ise bu kadar tanınmak için çok az pazarlama bütçesi ayırmış olmaları ve genel olarak internet ve ağızdan ağza yayılma (word-of-mouth) ile tanıtım yapmaları. Bu da bize iyi hizmet ve internetin gücünü birleştirerek güzel işler yapılabileceğini gösteriyor.
No comments:
Post a Comment